příběhy firem

Služby pro kvalitní život komunit i jednotlivců jsou jejich posláním

Existuje mnoho firem, které svým počínáním zatěžují životní prostředí a komunity v místech, kde podnikají. Jejich aktivity z oblasti společenské odpovědnosti jsou pak jakýmsi odpustkem. Lidé v Sodexo mají ohromné štěstí, že s tímto pocitem vstávat ani usínat nikdy nemuseli. Jejich zaměstnavatel se odpovědně a v souladu s principy udržitelného podnikání chová už od svého vzniku, tedy přes 50 let. 

V České republice staví na dlouhodobé filantropické spolupráci s neziskovými organizacemi, kterou doplňuje odpovědným marketingem. Příkladem je organizace Letní dům, jejíž komunitní akce jako jsou Andělské slavnosti nebo Draci ve Skalách Sodexo podporuje formou darování občerstvení. Nejbližší takovou akcí je světelný happening Řeka přání, který pomůže rodinám v krizi a uskuteční se v Praze v podvečer 23. listopadu na nábřeží u stanice metra Malostranská. Sodexo navíc přispívá jednorázovými částkami na výlety dětí za kulturou a v projektu s názvem EMA se společně s Letním domem soustředí na zaměstnávání mladých lidí po odchodu z dětského domova.

 

Za jednu ze svých významných aktivit v Česku považuje Sodexo i své zapojení do Národní potravinové sbírky, do které zapojuje veřejnost přímo v restauracích, které provozuje. Příští rok chce Sodexo podle Andrey Kašové, která ve společnosti zastává pozici Senior Marketing Manager CZ & SK, toto téma rozšířit o své zapojení do programu WasteWatch a měření odpadu v provozech.

Odpovědnost je samou podstatou firmy

„Jsou to lidé, kdo musí být centrem zájmu už při sestavování obchodní strategie firmy. Je to jediný způsob, jak vytvářet udržitelné hodnoty. Inovace, finanční plánování - to vše je zbytečné, pokud to není zároveň podepřeno dlouhodobou vizí, jak chceme přispět k pozitivnímu vývoji lokálních komunit a prostředí, ve kterém podnikáme," vysvětluje generální ředitel Sodexo Group Michel Landel.

 

Odpovědné chování mezi principy podnikání společnosti zařadil už její zakladatel. A jeho nástupci z takto nastavené cesty nikdy neuhnuli. Právě díky tomu je Sodexo pravidelně oceňováno těmi, kdo se hodnocením udržitelného a odpovědného podnikání firem na lokální i globální úrovni zabývají.

 

Jako 19. největší zaměstnavatel na světě působící v 80 zemích, který prostřednictvím svých služeb denně obslouží 75 milionů klientů, má Sodexo opravdu velký potenciál v CSR. Tomu odpovídají jak dosavadní aktivity, tak plány na poli společenské odpovědnosti. Sodexo chce do roku 2025 lepší zítřek pro každého. Málokterá firma si může dovolit takto ambiciózní slova, aniž by jí hrozilo nařčení z prázdných proklamací. Sodexo na to díky své historii, velikosti i vlivu nástroje má. Více čtěte v naší rubrice ZOOM.

 

Nejnovější získaná ocenění

Sodexo letos a už po desáté v řadě obdrželo ocenění za udržitelný rozvoj RobecoSAM „Gold Class" a titul „Největší hybatel sektoru". Získalo nejlepší hodnocení v hospodářských a sociálních ukazatelích a dostalo se mu nejvyššího ocenění také v oblasti ochrany životního prostředí. 

 

Už po dvanácté Sodexo získalo titul Lídr odvětví v rámci Dow Jones Sustainability Indices a potřetí je i Lídrem skupiny odvětví poskytujících spotřebitelské služby.

12345...11Další

TOP OF 2017 podporují: