příběhy firem

Henkel s Rossmannem zavedli první značkovou drogerii bez obalu

Od listopadu je možné šetřit přírodu a zapojit se do boje proti jednorázovým plastovým obalům i při nákupu značkové drogerie. První velký výrobce drogistického zboží - společnost Henkel - se spojila s drogerií ROSSMANN a v deseti vybraných prodejnách zahájila prodej Drogerie bez obalu. Jde o pilotní projekt a první podobnou iniciativu v České republice i na světě.

 

Cílem projektu společností ROSSMANN a Henkel je přispět k udržitelnější spotřebě drogistických výrobků tím, že spotřebitelé přejdou na nákup drogerie bez obalu a budou se pro ni opakovaně vracet. Tímto dojde ke snížení spotřeby plastových obalů. „Jedna česká domácnost nakupováním v projektu značkové drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 % plastového obalu za rok. Kdyby všechny české domácnosti přešly v daných kategoriích produktů na drogerii bez obalu, ušetřilo by se přibližně 5 tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok," říká Roman Kýr, generální ředitel společnosti Henkel ČR.

 

Zákazníci ROSSMANN si od listopadu mohou opakovaně doplňovat osm vybraných šetrných produktů - od pracích gelů Persil, přes aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Aloe Vera, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely s veganskou recepturou Nature Box.

 

 „Motto společné kampaně, která si klade za cíl oslovit co nejširší veřejnost, je ,Krása je společně šetřit přírodu´. Kampaň bude podpořena iniciativou #denbezobalu ve spolupráci s influencery na sociálních sítích, speciálním prostorem v letáku ROSSMANN, v zákaznickém časopise, na webových stránkách, v POS materiálech, v rádiových spotech na prodejnách a v digitálních médiích. Patrony kampaně na sociálních sítích se stali modelka Natálie Kotková, violoncellistka Terezie Kovalová či finalista MasterChef Česko Oliver Pape a další," vysvětluje Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.

 

A jak nová služba funguje?


Zákazník za 19,90 Kč zakoupí první láhev, označí ji na skeneru na plnicí stanici, naplní zvoleným produktem, vezme si tištěnou informaci ze stanice a odnese k pokladně, kde mu pokladní nalepí na láhev nálepku, která umožní další nákupy bez opakovaného placení
za láhev. Při opakovaném nákupu už stačí prázdnou láhev vzít s sebou, znovu doplnit
a zaplatit už jenom za obsaženou drogerii. Efekt snížení množství plastů se projeví s každým dalším doplněním drogerie do této stejné láhve. Navíc, doplnitelné láhve budou od 6.-10. listopadu 2019 k dispozici zdarma.

Dodavatelem plnicí stanice je firma Umdasch, která za toto řešení získala Německou cenu za inovace 2019 pro oblast retailu.

 

Původně český projekt

 

Návrh na projekt pochází z České republiky, která je známá otevřeným přístupem zdejších spotřebitelů k novinkám, a také zde stoupá povědomí o udržitelnosti - Češi se, například, umístili podle nedávných šetření na 4. místě mezi zeměmi EU v třídění odpadků.

 

Společnost Henkel je lídrem na trhu v České republice ve svých oborech a stejně tak má přední postavení v prodejích drogerie v rámci ROSSMANN, což znamená příležitost ovlivnit spotřební chování velkého počtu lidí. Zároveň je lídrem v udržitelnosti - například, dlouhodobě zaujímá přední příčky Dow Jonsova indexu udržitelnosti.

Nejpozději do roku 2025 budou obaly všech výrobků pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel recyklovatelné, znovu použitelné, nebo kompostovatelné. Do stejného data se firma zavázala, že 35 % obalů bude obsahovat recyklovaný materiál, což značně převyšuje požadavky EU.

 

příběhy firem
Předchozí1...45678...36Další

TOP OF 2020 podporují: