ZOOM

Ohleduplnost k lidem i přírodě, to je odpovědnost v podání Tchibo

 

Společnost Tchibo jako jeden z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců kávy a spotřebního zboží disponující mnohokanálovým distribučním systémem s vlastními obchody pokrývá svou nabídkou více než 75 % všech kategorií spotřebního zboží. Lídrem a inovátorem je nejen v nabídce zboží, ale i ve způsobu podnikání, kde klade velký důraz na odpovědný přístup. Cílem firmy je 100% udržitelné podnikání.

 

Proto se Tchibo již od roku 2006 aktivně angažuje v mnoha projektech v rozvojových zemích, kde se zaměřuje na trvale udržitelnou produkci kávy, bavlny či dřeva a zajištění odpovídajících pracovních a životních podmínek malopěstitelů i pracovníků v továrnách.

 

Neseme odpovědnost za svět, v němž žijeme dnes a budeme žít i zítra. Jde nám o ochranu životního prostředí a o respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme. Chceme našim zákazníkům umožnit nakupovat takové produkty, pro které je charakteristická kvalita, příznivá cena a při výrobě spravedlivé sociální podmínky a ochrana životního prostředí. Během uplynulých let jsme intenzivně pracovali na tom, aby naše výrobky a dodavatelské řetězce byly odpovědnější. Jsme hrdi na to, čeho jsme dosáhli a zároveň si uvědomujeme, kolik toho ještě musíme udělat. Pravě v době klimatických změn, úbytku přírodních zdrojů a rostoucí chudoby se musíme jako firma snažit, abychom příští generaci zanechali svět, ve kterém budou moci i nadále žít kvalitní život. A proto budeme v našem úsilí pokračovat," uvedla Nanda Bergstein, ředitelka oddělení korporátní odpovědnosti Tchibo GmbH.

 

Výsledky odpovědného podnikání Tchibo v číslech:

Produkty obecně

  • 69 % výrobků Tchibo pochází ztováren zapojených do programu WE, jehož cílem je zlepšování pracovních podmínek a dodržování lidských práv zejména v jihoasijských továrnách.
  • Programu WE sezúčastnilo již více než 364 tisíc zaměstnancůu 387 dodavatelů.
  • Od roku 2006 se podařilosnížit emise CO2související stransportem zboží Tchiboo27 %.

Bavlna

  • Tchibo jetřetím největšímprodejcem výrobků z biobavlnyna světě.
  • V roce 2018 pocházelo86% bavlnynakoupené pro výrobky Tchibo zodpovědné zemědělské produkce.
  • 100% biobavlnase používá kvýrobě veškerého oblečeni pro miminka a malé děti.

Plasty

  • Tchibo patří kpěti největším dodavatelům výrobků zudržitelných celulózových vlákenna světě.78% celulózových vlákennakoupených pro výrobky Tchibo pochází zudržitelných zdrojů.
  • Přes3,5 milionu PET lahvíTchibo vroce 2018 zrecyklovalo pro výrobu textilního zboží.
  • Vroce 2019 Tchibosníží spotřebu plastových sáčkůběhem transportu zbožío 9,5 milionu kusů.

Dřevo a papír

  • 100 % zahradního nábytku z tropického a boreálního dřeva má certifikaci FSC®.

  • 63 % veškerého použitého dřeva či papíru pochází z udržitelných zdrojů.

  • 100 % tištěných katalogů s týdenní nabídkou je vytištěno na papíru s certifikací FSC®.

Káva

  • 100 % kávových nápojů nabízených na kávových barech v obchodech Tchibo je z kávy s certifikací Fairtrade.

  • Vzdělávacím programem Tchibo Joint Forces!® prošlo již 35.000 farmářů.

  • 100 % kávy pro kapslový systém Cafissimo pochází z certifikované udržitelné produkce

 Proč je biobavlna lepši než běžná bavlna?

Ekologické pěstování bavlny chrání přírodu, šetří půdu a snižuje spotřebu vody. Tím přispívá k tomu, aby lidé i v budoucnu mohli pěstovat potřebné plodiny. Při konvenčním pěstování bavlny se používají škodlivé chemikálie, které májí negativní vliv na spodní vody, hmyz i zdraví samotných pěstitelů bavlny.

  • Na jedno triko z biobavlny se použije o 434 litrů méně vody, než na triko z bavlny vypěstované konvenčním způsobem.

  • 198 milionů naplněných van o objemu 150 l je množství vody, které společnost Tchibo dokázala ušetřit v roce 2018 díky používání bavlny z odpovědné produkce.

 

ZOOM
Předchozí123456...12Další

TOP OF 2020 podporují: