příběhy firem

ČEZ svítí modře

K celorepublikové kampani „Česko svítí modře", jejímž cílem je více porozumět světu lidí s autismem, se opět připojila i Skupina ČEZ.  V noci z 2. na 3. dubna tak napříč celou republikou ozářily vybrané objekty modrou barvou, která symbolizuje mezilidskou komunikaci. Na severu Čech byly modře nasvíceny děčínské sídlo ČEZ Distribuce, Elektrárna Tušimice, zde konkrétně střecha kotelny a jedna z chladicích věží, a poprvé také prosklená vyhlídka rozhledny na střeše severní podpůrné věže kotelny Nového zdroje Elektrárny Ledvice.

 

Světový den zvýšení povědomí o autismu připadá právě na 2. dubna. Za cíl má zvýšit informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra a formou besed a návštěv sdílených prostor podpořit vzájemné porozumění a bořit předsudky. V tento den se lidé na celém světě zapojují do osvětové kampaně Light it up blue, u nás s názvem Česko svítí modře, kterou iniciuje platforma Naděje pro autismus. Každým rokem se do ní zapojují firmy, podniky a veřejné instituce, které modře nasvítí své budovy, i jednotlivci, kteří se oblečou do modrého. Tedy barvy, která symbolizuje komunikaci a sebevyjádření, což je jedna z oblastí, ve které mají lidé s autismem největší potíže.

 

„Skupina ČEZ spolu s Nadací ČEZ podporují dlouhodobě mnoho organizací, které pomáhají lidem s autismem. Letos se již popáté zapojujeme do kampaně „Česko svítí modře", kdy se nasvícením našich objektů po celé České republice snažíme poukázat na důležitost komunikace o autismu a vzbudit zájem okolí o toto závažné téma. S organizacemi věnujícím se autismu spolupracují i naši zaměstnanci, kteří do nich docházejí pomáhat v rámci firemního dobrovolnictví. Rovněž přispívají finančně v rámci firemní sbírky „Plníme přání, myslíme na druhé", nakupují výrobky chráněných dílen na vánočních a velikonočních trzích. Svůj zájem o téma projevují někteří i tak, že 3. dubna přijdou vždy oblečeni v modrém," říká Michaela Chaloupková, leader udržitelného rozvoje a členka představenstva Skupiny ČEZ. Do modra se podle ní na tento den přebarví i firemní intranet.

 

Porucha autistického centra postihuje každé 40. narozené dítě, s některou z forem autismu žije v České republice 250 tisíc občanů.

 

Skupina ČEZ a Nadace ČEZ podporuje lidi s autismem dlouhodobě, ať již výše zmíněnými formami pomoci, nebo prostřednictvím aplikace EPP - Pomáhej pohybem. Nadace ČEZ v termínu kampaně proto nasadila do aplikace projekt Dům pro autisty, který ve finále zajistí šumperské organizaci Dětský klíč finanční příspěvek ve výši 60 tisíc korun na vybavení pěti pokojů Asistenčního domu.

 

Na severu Čech Skupina ČEZ již několikrát pomohla ústecké pobočce Společnosti pro podporu lidí s mentálním postižením v ČR. Organizace sdružuje odbornou i laickou veřejnost a jejím cílem je napomáhat klientům s mentálním defektem v zapojení do společnosti a do vzdělávacího procesu. Finanční prostředky byly vždy použity na zooterapii, která umožňuje zlepšit citové, rozumové a pohybové schopnosti lidí s handicapem, přičemž přispívá i ke zlepšení jejich psychické pohody a zvýšení koncentrace.

 

Finanční prostředky prostřednictvím Nadace ČEZ například mířily do Střediska rané péče SPRP Liberec, které kromě jiného poskytuje péči a poradenství rodinám s autisty. Další pravidelně podporovanou organizací je Výtvarné centrum - Unikátní projekty Sněženka ve Smržovce. Ročně do centra přijíždí v rámci rekondičních pobytů několik desítek dětí s autismem, a to nejen ze severních východních, ale i středních a západních Čech.  

 

V rámci kampaně „Česko svítí modře" Skupina ČEZ z 2. na 3. dubna nasvítila uhelné elektrárny Tušimice (kotelna a chladicí věž), Ledvice (prosklená vyhlídka rozhledny) a Dětmarovice (vestibul), Jadernou elektrárnu Dukovany (hlavní vstup a budova Informačního centra), děčínské sídlo ČEZ Distribuce, Zákaznické centrum v Plzni, Dům Energetiky v Ostravě, MVE Hučák v Hradci Králové a přečerpávací vodní elektrárnu Dlouhé Stráně.

 

příběhy firem
Předchozí12345...40Další

Projekt podporují: