příběhy firem

Nestlé – nefinanční reporting

Společnost Nestlé přistupuje k souvislostem odpovědnosti a udržitelnosti z perspektivy Creating Shared Value (CSV). Je přesvědčena, že její dlouhodobý úspěch je úzce svázán s tím, jakou hodnotu firma vytváří pro své akcionáře a zároveň pro společnost.

Díky tomuto principu může dlouhodobě efektivně přispívat ke zvyšování kvality života a ke zlepšování zdraví. Soustředí se na tři oblasti - výživu, mladé lidi a hospodaření s vodou - a její iniciativy jsou určené pro jednotlivce, rodiny a komunity, a ty s širším dopadem na planetu. Závazkem společnosti Nestlé je nabízet výrobky, které jsou chutnější, přispívají k vyváženému životnímu stylu, a jsou šetrnější k životnímu prostředí v průběhu celého svého životního cyklu. Výroba Nestlé v České republice a na Slovensku probíhá ve čtyřech závodech (Zora v Olomouci, Sfinx v Holešově, Tivall v Krupce a Carpathia ve slovenské Prievidzi), které patří ve své kategorii k nejvýznamnějším ve střední Evropě. Zároveň patří mezi největší zaměstnavatele ve svých regionech, jenom v České republice a na Slovensku má 2800 zaměstnanců.

 

V současnosti spadá společnost do kategorie těch, které nemají ze zákona povinnost publikovat nefinanční reporting podle směrnice EU. Report Nestlé in Society vytváří mateřská společnost sídlící ve Vevey pravidelně od roku 2006. Tato zpráva splňuje standardy mezinárodní metodiky GRI a je veřejně dostupná. Shromažďování relevantních a podkladových dat pro tuto zprávu za Česko a Slovensko zastřešuje CSR/CSV manažerka, která data zpracovává a následně předává centrále. Data jsou v Nestlé sbírána v průběhu celého roku. Lokální report Nestlé s ohledem na jeho komplexnost v této chvíli nevytváří, nicméně to plánuje v blízké době změnit.

 

Fakta o zprávě:

  • Stakeholder dialog se zainteresovanými stranami probíhá pravidelně na globální úrovni.
  • Na základě stakeholder dialogu sestavuje Nestlé tzv. Materiality Matrix (matici priorit).
  • Globální zpráva je v souladu s metodikou GRI.
  • Nestlé se připojuje k naplňování cílů udržitelného rozvoje (SDGs) a mezi své prioritu řadí konec hladu, zdraví a kvalitní život, kvalitní vzdělávání a pitnou vodu a kanalizaci.
  • Na globální úrovni jsou všechna zveřejněná data ověřována třetí stranou.
  • Podílem obnovitelných zdrojů dosáhlo Nestlé čisté energie v České republice, v Polsku, v Německu, v Rakousku, v Maďarsku a v Itálii.

Nespresso, jako jedna ze značek Nestlé, přišlo v Česku před časem s recyklační iniciativou, které má za cíl znovuobnovit spotřebované aluminium z kapslí, ve kterých se nachází drcená kávová směs. Firma se proto spojila s českým výrobcem luxusních a ručně sestavovaných kol na míru Festka a navrhla jízdní kolo, které by se alespoň zčásti skládalo z těchto kapslí. Po třech měsících práce a použití necelé tisícovky hliníkových kapslí vzniklo takzvané Festka for Nespresso, silniční kolo s karbonovým designem, kterému dominoval zadní disk kola založený na 21 barvách kávových kapslí Nespressa. Kolo se v roce 2017 vydražilo v rámci galavečera Fashion Week v Praze za 160 tisíc korun. Tato částka následně byla použita na podporu dětí a žen v azylových domovech v rámci Nadace Terezy Maxové.

 

Letos přišla značka Nespresso s dalším nápadem, jak využít recyklovatelných kapslí. Tentokrát jej spojili s podporou tradičních českých nožů - tzv. rybiček, které mají v české společnosti nezaměnitelné místo. Spolu s designérským a architektonickým studiem Olgoj Chorchoj vytvořilo Nespresso a společnost Mikov, která se na výrobu těchto nožíků specializuje, moderní obdobu kapesního nože, na jehož střenky bylo použito 35 aluminiových kávových kapslí. Navržen byl v bílé barvě a k dostání bude v limitovaném počtu 1 300 kusů. Zájemci si budou moci od 25. října zakoupit nožík za 500 korun, a to jak v e-shopu Nespressa, tak i v kamenných pobočkách Nespresso Boutiques v Praze i Brně. Nabídka bude platit do vyprodání zásob a výdělek taktéž jako vydražené kolo Festka for Nespresso poputuje Nadaci Terezy Maxové.

 

12345...22Další

TOP OF 2018 podporují: